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Raf Simons confirmé chez Calvin Klein, ENFIN !

Publié par
Manon Roche
, le .
Temps de lecture : ~ 1 min
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Calvin Klein a confirmé que Raf Simons prendrait les rênes de la direction artistique, succédant à Francisco Costa. Une information qui vient confirmer des rumeurs qui couraient depuis près d'un an

On retenait notre souffle, et on peut enfin respirer. Après des semaines de spéculations et de rumeurs soit-disant avérées, nous en avons à présent le cœur net : c'est bien Raf Simons qui reprend la direction artistique de Calvin Klein. Alors que les bruits s'intensifiaient depuis la fin avril, il aura finalement fallu attendre quelques mois de plus pour que la maison américaine ne se décide à officialiser sa nouvelle union. "Les contributions exceptionnelles de Raf ont modernisé et façonné la mode telle qu'on la voit aujourd'hui. Sous sa direction, Calvin Klein solidifiera plus encore sa position de marque lifestyle leader", a commenté Steve Shiffman, PDG de Calvin Klein Inc. Et pour incarner l'ère post-Francisco Costa, l'ancien DA de Christian Dior aura du pain sur la planche, puisqu'en plus de designer les prochaines collections femme (prêt-à-porter, accessoires, lingerie...), le styliste belge aura la lourde tache de prendre les rênes de la ligne homme. Eh oui, si Raf Simons souhaitait se consacrer à sa griffe éponyme, ça ne sera visiblement pas pour tout de suite ! Car pour livrer à temps la collection Calvin Klein Automne-Hiver 2017/2018, qui défilera en mars prochain lors de la Fashion Week de New York, c'est maintenant que Raf Simons va devoir s'y mettre !

Calvin Klein, Inc. today announced the appointment of Raf Simons as Chief Creative Officer of the brand, effective immediately. ⠀ Mr. Simons will lead the creative strategy of the Calvin Klein brand globally across the Calvin Klein Collection, Calvin Klein Platinum, Calvin Klein, Calvin Klein Jeans, Calvin Klein Underwear and Calvin Klein Home brands. As part of his role as Chief Creative Officer, Mr. Simons will oversee all aspects of Design, Global Marketing and Communications, and Visual Creative Services. Mr. Simons’ first collections will debut for the Fall 2017 season. ⠀ The appointment of Mr. Simons as Chief Creative Officer marks the implementation of Calvin Klein’s new global creative strategy, announced in April 2016, to unify all Calvin Klein brands under one creative vision. The strategy comes as part of a global evolution of the Calvin Klein brand, which began with the reacquisition of the Calvin Klein Jeans and Calvin Klein Underwear businesses in 2013. As Calvin Klein looks to grow the brand to $10 billion in global retail sales, this new leadership is intended to further strengthen the brand’s premium positioning worldwide and pave the way for future long-term global growth. ⠀ The arrival of Raf Simons as Chief Creative Officer signifies a momentous new chapter for Calvin Klein,” said Steve Shiffman, CEO of Calvin Klein, Inc. “Not since Mr. Klein himself was at the company has it been led by one creative visionary, and I am confident that this decision will drive the Calvin Klein brand and have a significant impact on its future. Raf’s exceptional contributions have shaped and modernized fashion as we see it today and, under his direction, Calvin Klein will further solidify its position as a leading global lifestyle brand.” ⠀ As part of the creative strategy for the apparel and accessories business, Calvin Klein also announced the hire of Pieter Mulier as Creative Director, reporting directly to Mr. Simons. Mr. Mulier will be responsible for executing Mr. Simons' creative and design vision for all men’s and women’s apparel and accessories lines within the Calvin Klein brand.

Une photo publiée par Calvin Klein (@calvinklein) le

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